مردم با مسئوليني كه خدا را فراموش كنند عهد اخوت نبسته‌اند
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

خسروی نماینده تربت حیدریه در گفت و گو با شهرآرا

مردم با مسئوليني كه خدا را فراموش كنند عهد اخوت نبسته‌اند

 

خسروي نماينده تربت حيدريه ، زاوه و مه ولات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در گفت و گویی  با خبرنگار شهرآرا به سوالاتی پیرامون استیضاح وزبر ورزش و طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور پاسخ داد

شهرآرا : لطفا در مورد دلایل نمایندگان برای  استیضاح وزیر ورزش و جوانان توضیح بفرمایید و اینکه چرا این استیضاح منتفی شد؟

 

- براساس قانون اساسي طرح سؤال، استيضاح و نظارت حق مسلم مجلس است و نماينده طبق قانون اساسي در همه امورات كشور حق نظارت دارد. بنابراين اين يك امر طبيعي است كه نمايندگان در امورات مختلف سؤال داشته باشند و از وزيران بخواهند كه در مورد مسائل كشور توضيح بدهند و ابهامات را برطرف كنند .گاهي اين سوال از وزير گاه رئيس‌جمهور يا مسئولان اجرايي كشور و استان است. در استيضاحي كه 40 نفر از نمايندگان از وزير ورزش و جوانان داشتند پس از حضور ايشان در مجلس و پاسخ بعضي سؤالات در كميسيون‌هاي مختلف تعدادي از نمايندگان از ادامه استيضاح انصراف دادند. دليل اصلي هم اين بود كه مسئله اصلي فعلي جامعه مشكلات مرتبط با تورم، گراني و آشفتگي بازار ارز و بعضي قيمت‌ها بود كه طبيعتا اولويت مجلس هم رسيدگي به مسائل اقتصادي مردم است و در اين حال و روز استيضاح وزير ورزش اولويت خاصي ندارد. البته در صحن مجلس سؤالاتي مطرح شد. مشكلاتي كه درخصوص موضوع ورزش و جوانان وجود دارد و ضعف‌هايي كه بر اين وزارتخانه وجود دارد. انتقاداتي هم مطرح شد. وزير هم مكلف شد اين مشكلات را پيگيري كند.

شهرآرا: هفته گذشته تعدادی از نمایندگان طرح سوال از رییس جمهور را تقدیم هیات رییسه کردند.دلایل نمایندگان و موضع جنابعالی در این خصوص چیست؟

- در مصاحبه رئيس‌جمهور مسائلي مطرح شد كه مورد گله بعضي از نمايندگان است و اين نمايندگان قصد اين را دارند كه از رئيس‌جمهور سؤال داشته باشند كه مشكلات را به گردن ديگران انداختنو فرافكني كردن درست نيست. رئيس‌جمهور كه بالاترين مقام اجرايي كشور است بايد پاسخگو باشد و مسائل و مشكلات را شخصا پاسخ بدهد. اين‌كه رئيس‌جمهور بار مسئوليت را به گردن ديگران بيندازند درست نيست. اين حرف بعضي از نمايندگان مجلس است بنده به‌عنوان نماينده مردم تربت حيدريه و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات اعتقاد به اين مطلب دارم:

حضرت امير(ع) مي‌فرمايد عامل شكست جوامع 3 چيز است: 1- تفرقه 2- مشكلات را به گردن يكديگر انداختن 3- غفلت از دشمن. اعتقاد شخصي بنده اين است كه در شرايط فعلي كه نظام اسلامي در يك مبارزه سخت و جنگ اقتصادي با قدرت‌هاي مادي دنيا درگير است، اولين وظيفه‌اي كه همه مسئولين كشور از جمله رئيس‌جمهور، وزرا و نمايندگان بر عهده دارند اين است كه سنت ثابت خدا كه در قرآن آمده است سنت غيرقابل تغيير است را رعايت كنند. يكي از اين قوانين و سنت‌ها اين است كه وحدت همدلي و كار براي رضاي خدا و خدمت به بندگان باعث پيروزي است و تفرقه عامل شكست است.

آقايان مجلس همگي به نوعي تفكر اصولگرايي دارند و به نوعي معتقدند كه مي‌خواهند به مردم خدمت كنند در اين شرايط همانند دوران دفاع مقدس بايد با هم متحد باشند. بايد از حب و بعض‌هاي شخصي بگذرند و با وحدت و اتحاد براي مردم خدمت كنند. نكته ديگري كه از فرمايش حضرت امير برداشت مي‌شود اين است كه همه ما بايد تلاش و جهاد كنيم و وظيفه خود را كامل انجام بدهيم. نه اين‌كه كار و بار مسئوليت خود را به دوش ديگري بيندازيم. دولت، مجلس و قوه قضاييه بايد براي رفع مشكلات گام بردارند و آن را حل كنند. متهم كردن و زير سؤال بردن همديگر براي مردم جز اينكه از نظام و ارزش‌ها و آرمان‌هاي مقدسي كه براي آن هزاران شهيد تقديم كرده‌اند دلسرد بشوند دستاورد ديگري ندارد.

نكته آخر فرمايش اميرالمؤمنين غفلت از دشمن است. وقتي كه همه قدرت‌هاي مادي دنيا با هم متحد شده‌اند وقتي همه گروه‌هاي معاند نظام در خارج از كشور كه افكار مختلف هم داشتند اكنون دست از اختلاف برداشته‌اند و هجمه جنگ احزاب بر عليه نظام اسلامي دارند، ما بايد متحد باشيم. با تدبير عمل كنيم و فرصت‌هاي خدمت به مردم را غنيمت بدانيم.

همه كارشناسان معتقدند شرايط فعلي كشور به گونه‌اي است كه تحريم 30 تا 40 درصد مشكلات ماست اما بقيه را مي‌توان با تدبير، همدلي و كار كارشناسي مي‌توان حل كرد و مردم ، شهدا، امام و رهبري اين توقع را از ما دارند كه در اين فرصت حساس و نبرد اقتصادي همچون دفاع مقدس جهادگونه عمل كنيم. از خود بگذريم خودخواهي را كنار بگذاريم و براي رضاي خدا قدم برداريم.

به هر حال دولت كارهاي بزرگي انجام داده كه هر انسان منصفي نمي‌تواند از كنار اين خدمات بگذرد و انكار كند. يكي از اين كارها موضوع هدفمندي يارانه‌ها بود. اگر قرار بود مصرف بنزين ما مثل گذشته با همان سير صعودي پيش مي‌رفت امروز بايد روزبانه 130 ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌كرديم كه اين تقريبا نصف شده است. اين فرصت و كار بزرگ را كه بايد از افتخارات نظام بدانيم در سايه خدمات همین دولت اتفاق افتاد.

از طرفي اشكالاتي و مسائلي وجود دارد كه بايد منصفانه و دلسوزانه مشكلات را مطرح و برطرف كرد و جنگ و ستيز سياسي و حزبي كه به دنبال منافع خود باشيم و خدا را در نظر نگيريم پسنديده نيست.

شهرآرا: سوال از رییس جمهور پیرامون چه مسائلی است؟

-سؤالاتي كه نمايندگان مطرح كرده‌اند كه البته بنده جزء آن دسته نيستم.بنده معتقدم دولت خدمات زيادي داشته البته ايراداتي هم هست كه بايد با تعامل به كار كارشناسي و نقد منصفانه حل كرد.

انتقاداتي نمايندگان به مصاحبه رئيس‌جمهور دارند كه ايشان مجلس و رئيس مجلس شهرداري و شهردار تهران زير سؤال برده است.

به هر حال نظر اين عزيزان هم محترم است هر نماينده‌اي حق دارد كه سؤال و استيضاح كند و بخواهد ابهامات برطرف شود.

شهرآرا: به نظر جنابعالی دولت چه مقدار در نوسانات اخیر ارزی تاثیر گذار بوده است؟

ببینید هنگامي كه قوه قضاييه وارد عمل شد و تعدادي از كساني كه اخلال در بازار ارز كرده بودند دستگير شدند و با آنها برخورد اوليه شروع شد تقريبا 1000 تومان نرخ ارز كاهش پيدا كرد.بنابراين اگر مي‌توان با يك برخورد قاطع قوه قضاييه و عوامل مخل شناسايي شوند تصور كنيد اگر هر 3 قوه با هم متحد باشند چه خواهد شد. اين‌كه كارشناسان دلسوز نظام معتقدند كه 60 درصد مشكلات را مي‌توانيم حل كنيم به همين موضوع اشاره مي‌كند.

البته ايراداتي هم به دولت وارد هست. مثلا يكي از اين موارد بحث خريد گندم بود. چرا خريد گندم با حدود 430 تومان از كشاورز انجام گیرد  كه باعث شود كه از 13 ميليون تن گندم امسال ما 2 ميليون تن وارد سيلوها شود. و حال بايد از خارج گندم وارد كنيم و آن هم با قيمت بالاتر.

در ماه رمضان گذشته كه موضوع گراني مرغ اتفاق افتاد به هر حال يك همفكري و بسيجي اتفاق افتاد كه مشكل مرتفع شد. يعني در خيلي از مسائل مي‌توان با پيگيري قاطع و قطع كردن دست  افراد سودجو و فرصت‌طلب و اهل رانت تأثير خوبي گذاشته شود مانند همين برخورد در بازار ارز.ممكن است دولت مقصر باشد ولي دولت به تنهايي نيست. همه قواي كشور مسئول هستند.

خلاصه اين‌كه به فرمايش حضرت امير توجه كنيم و با اتحاد و همدلي براي مردم شهيدپرور تلاش كنيم.

امور و مشكلات را گردن يكديگر نيندازيم و از دشمن هم غافل نشويم. اگر از دشمن غافل شديم و تفرقه داشتيم طبيعي است كه بايد آثار و عواقب اين مسئله را هم تحمل كنيم.مردم از آرمان‌هاي اين انقلاب و امام و شهدا دفاع خواهند كرد و به فرمايشات رهبري هميشه متعهد بوده‌اند اما مردم با مسئوليني كه خدا را فراموش كنند عهد اخوت نبسته‌اند، باشد كه به‌ما خواهند گفت. ما به‌دنبال تفكري بوديم كه مانند تفكر شهدا خالصانه به مردم كمك كند.

 





تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 170
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 536
بازدید کل : 110275
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت